Artikel top billede

(Foto: Dima Solomin/Unsplash)

Et kæmpe slag til tech-giganten: Metas annoncemodel bliver ulovlig – og selskabet får stor GDPR-bøde

Meta, som ejer Facebook, Instagram og Whatsapp har fået sin reklamepraksis kendt ulovlig under EU-lov. Meta skal nu ændre sin praksis.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs om afgørelsen, der erklærer Metas annoncemodel i strid med GDPR.
  • Metas reaktion.
  • Max Schrems forventninger til forløbet fra nu af.
  • Størrelsen på bøderne.
955
5 min
Meta har fået et gigantisk slag mod sin forretningsmodel. Selskabet bag Instagram og Facebook har fået sin reklamemodel, hvor brugere automatisk giver samtykke til personificerede reklamer ved godkendelse til at bruge tjenesterne gjort ulovlig af EU.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Her er de nye medlemmer af Statens It-råd: Skal vurdere it-projekter på over 15 millioner kroner

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Antallet af anmeldelser af ulovligt indhold på beskedtjenester stiger: Regeringen skubber ansvaret videre til EU og Belgien

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Efter masser af kritik af store prisstigninger: VMware åbner for gratis licenser - ændrer i licens-strukturen

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Seks store selskaber med på årets image-liste for første gang: Kæmper alle med lav kendskabsgrad

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Netcompany i gang med at positionere sig som leverandør af nyt centralnerve-system til det danske forsvar