Artikel top billede

(Foto: Jefferson Santos)

Det har aldrig været dyrere at blive hacket – alligevel er halvdelen af alle organisationer ikke villige til at betale for at undgå det

I stedet for at investere i sikkerhed forventer 57 procent af alle organisationer at øge prisen på deres produkter for at dække de rekordhøje omkostninger, der er forbundet med databrud.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs om de stigende omkostninger ved databrud
  • Organisationer er i gennemsnit under angreb i 322 dage
  • Tid er blevet det største våben - både for angribere og forsvarere
488
2:30 min
Databrud koster tid, penge og omdømme. Og når man først er ramt, er det svært - hvis ikke umuligt - at genoprette dataene igen.

Den gennemsnitlige regning for at blive hacket lyder i 2023 på rekordhøje 4,45 millioner dollar – godt 30 millioner kroner – hvilket er en stigning på 15 procent fra 2020. Dermed har det aldrig været dyrere at blive ramt af databrud.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Her er de nye medlemmer af Statens It-råd: Skal vurdere it-projekter på over 15 millioner kroner

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Antallet af anmeldelser af ulovligt indhold på beskedtjenester stiger: Regeringen skubber ansvaret videre til EU og Belgien

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Efter masser af kritik af store prisstigninger: VMware åbner for gratis licenser - ændrer i licens-strukturen

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Seks store selskaber med på årets image-liste for første gang: Kæmper alle med lav kendskabsgrad

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Netcompany i gang med at positionere sig som leverandør af nyt centralnerve-system til det danske forsvar